top of page
2178_Nik_Bärtsch's_Ronin_Llyrìa.png

Sha - Bass Clarinet, Alto Saxophone

Kaspar Rast - Drums

Andi Pupato - Percussion

Release date: 17.09.2010
ECM 2178

1 Modul 48
(Nik Bärtsch)
07:00


2 Modul 52
(Nik Bärtsch)
08:18


3 Modul 55
(Nik Bärtsch)
08:40


4 Modul 47
(Nik Bärtsch)
08:02


5 Modul 53
(Nik Bärtsch)
06:55


6 Modul 51
(Nik Bärtsch)
09:53


7 Modul 49_44
(Nik Bärtsch)
07:22

Trzeci album szwajcarskiego kwintetu Ronin, niestrudzenie poszukującego własnego stylu, któremu przewodzi oryginalny pianista Nik Bartsch, ukazuje grupę w nieco innym świetle. Choć materiał na płycie jest jak zwykle nienagannie skomponowany i zaaranżowany przez lidera, pozostali muzycy starają się wygospodarować więcej przestrzeni dla siebie, co powoduje lekką odmianę w brzmieniu całości.

Miejsce kultu rytmu i figur ostinatowych, jakie dominowały poprzednio, zajęła melodia i improwizacja, choć nadal w minimalistycznej formie. Pozostały inspiracje muzyką Dalekiego Wschodu, choć bez wątpienia zespół zbliżył się do środka jazzu. Zdecydowanie większą rolę odgrywa obecnie saksofonista Sha. W niektórych utworach prezentuje on rozbudowane solówki na alcie; poprzednio jego klarnet basowy ograniczał się w zasadzie do wzmacniania linii rytmicznej. Również perkusista Kaspar Rast i perkusjonalista Andi Pupato zdają się być bardziej swobodni w grze. Najmniej może odmieniła się rola basisty Borna Meyera, na którym spoczywa główne zadanie skutecznej akcentacji funkcji rytmicznych. Muzycy mają w zwyczaju grywać co poniedziałek we własnym klubie w Zurychu, co wyczuwalnie wpływa na integrację ich poczynań.

(https://audio.com.pl)

bottom of page